søndag 15. februar 2009

innerbeinslengde: 81 cm


Dette er ting jeg skriver før jeg tenker:

Eksempel 1: "og nå sier jeg fuck kjærlighet, legg hjertet ditt vekk og glem det til noen andre finner det."

Eksempel 2: "Snøen falt tungt på øyevippene mine, så jeg måtte lukke dem. Jeg lukket øya og svevde bakover, ned til bakken. Der inne i snøen ville jeg ligge skjult. Ingen ville noensinne se meg. Aller minst finne meg. Det hvite pudderet hvisket meg ut fra jordas overflate. Transporterte meg til et annet sted i et annet univers. Der ingen visste betydningen og
virkningen av ord som frykt."


Eksempel 3: "Noen ganger verker det. Det verker og biter og gnager. Det verker, og alt jeg vil gjøre er å kaste stein, store, tunge steiner som knuser is og glass, knuser alt som er vakkert. Knuser ansiktet ditt.
Det verker, jeg er sint. Sint sint sint sint sint. Sint og såra, jeg kaster steinene mine ut i havgapet. Ser de bryte den skjøre overflata. Som bein. Som isroser. Som sjelen min.
Det verker i brystet, kaster steiner innover mot meg selv. Knuser årer og vener. Alt som er verdt noe i en ubetydelig verden.
Det verker, og jeg knuser det med stein og is.

Sint og såra, verkende. Ventende på at noen skal plukke bitene av meg selv opp igjen. Ser at jeg gjør det, med blod over kjolen. Såra, plukker jeg opp det som er igjen. Blåser vekk gråsteinen og reparerer det knuste. Setter det inn i kroppen igjen.
Noen ganger verker det."


Dette er ting som er fakta:

1- Fra fingertipp til fingertipp, måler jeg 172 cm.
2- Jeg har brunt i de grønne øya mine.
3- I dag har jeg tydeligvis levd i 6859 dager.


Spørsmålene denne uka har vært:
1- Begynner du å bli forkjøla?
2- Har du feber?

Det hverdagslige:

1- Jeg sover ikke stort, og måtte jobbe hjemme på lørdag.

2- Jeg har kopiert ut to cd'er (til Inger og Lucy), skrevet ett brev og lest ut Uglybugly.

3- Toget på torsdag ble en time og tyve minutter forsinka, mens på fredag venta jeg på en buss som ikke kom og ble tilbudt skyss inn til Sandefjord (jeg ble redd og takket nei).
4- Jeg snakker forferdelig dårlig engelsk med Julia, som fikk vite at Kaizers Orchestra var favorittbandet mitt, da de spilte Ompa til du dør på radioen. (Hun sa de hadde bra rytme, eller noe.)


Dette er hva jeg kunne tenkt meg å ønske meg:

1- Å bli ordentlig syk eller helt frisk.

2- En hånd å holde i.

3- Bosted i Sandefjord.
4- En seng jeg ikke må klatre opp i.

2 kommentarer:

  1. veit du, du skriver fint.

    SvarSlett
  2. Helluhellu!

    Endelig har jeg ferie da! Eller, "ferie" - det er jo masserevyøvinger og revy, men det er jo egentlig ganske gøy. Det er så utrolig godt å være ferdig med all crapen vi hadde de siste to ukene før ferien. Det burde ikke være mulig å putte så masse ting på en gang, men tydeligvis. Visstnok skal det bli verre før påsle da. "JEEEEY!"

    Har du sovet lite på grunn av at du har måttet jobbe mye lizm? Vært ekstra masse å gjøre i det siste?

    Ej, ros er jo alltid fint å få!

    Løgnere og sant og usant er jo interessante temaer for ei plate det, I guess. Jeg har blitt litt lei av å høre på musikk. Er det dårlig av meg? Det er bare sånn blæææh, shut up, I want me zome zilenz. If ya know what i mean?

    Da du skrev kommentaren din til meg var det jææææævlig mye snø. Det er det for så vidt nå også, men i går regna det litt (æsj, snart is). Det har seriøst snødd hver eneste dag i sånn 2-3 uker nå! Gigantiske snøfnugg lizm.

    Har ikke du en sånn gul kåpeting?

    Ej, hvilken kino var det du så? Eller, hvilken film...eh

    Ooouch, halv seks! Sounds painfull! Jeg står opp mellom halv 7 og 7, jeg. Men det kan være painfull det også hvis man sitter oppe og jobber med en presentasjon til 3 på natta (måtte gjøre det på tirsdag. rakk nemlig ikke å starte med presentasjonen før halv ti på kvelden fordi jeg var på revyøving før det). Selv om jeg i teorien nesten alltid har god tid på skolen, kommer jeg ALLTID for sent nå. Damn denne skoleveien! Det er faktisk for seint å begynne å gå nedover til skola kvart på åtte (skola starter kvart over åtte). Det tar over en galvtime å gå! Likevel går jeg aldri før kvart på. Tror jeg prøver å motbevise at jeg ikke rekker meg ned på en halvtime. Blir vel en del FS'er for meg i tiden framover. Helt til snøen forsvinner og jeg kan sykle igjen da. Det tar kanskje et kvarter (jay nedoverbakke - som blir giga-oppoverbakke hjemover). Og når det ikke er skole pleier jeg nesten alltid å stå opp 9.

    Har denne uka vært mer chill eller?

    SvarSlett

sympatiske fisk