søndag 22. mars 2009

cirkuslördag & ingenstans-söndag

Cirkuslördag:

Min innebygde vekkerklokke vekker meg kvart over syv. Klokka forteller meg at nå er det tid for litt crüsli og frukt. Og kinoplanlegging med kapteinen.
Hver lørdag tar jeg meg en dusj. Jeg lar den grå hverdagen med den harde snøen renne ned i sluket, og tar på meg lebestift. Tar på meg en kjole med hvite duer på, stripete strømpebukse. Converse, for første gang i år. En zebra i veska og miljøvennlige buttons.

Første post i Faketown: Se ORPS, sammen med alle elleve-trettenåringene og le høyest og mest av alle.
Andre post: Bruke penger jeg ikke er helt sikker på hvor kommer fra.

Dagens aller fineste innkjøp var et ekte cirkusprinsesserøverkjøp: En vakker rosa vest med gullkanter og broderier og bånd, fra NoaNoa.

Dette ble også innhandlet og puttet i den magiske veska som alltid har mer plass:
*Påfugltelysstake med perler
*En liten fugl til å henge på et hvilket som helst kjede
*Lou Reeds Transformer
*Et bursdagskort til Marie, som har bursdag på mandag
*En mørkeblå, smått magisk cirkusbluse
*En rød og hvitprikkete skuffeknott, formet som en fugl

Det er noe med fugler.


Siste post: Spise is. Dette gjorde vi med glans, selv om jeg nesten mista både lommebok og votter ned en etage. Etterpå tok vi en tur på toalettet for å legge på mer lebestift, og der møtte jeg ei jente jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen.
Ungdomsskolen. Hvor lenge det er siden. Hvor lite jeg savner det. Likevel var det fint å se igjen Kristine, og slå av et par ord. Fint å få en bekreftelse for meg selv, om at jeg har kommet meg sosialt de siste årene og at jeg ikke er like sjenert og blyg som før. Jeg kan faktisk småprate og smile.




Ingenstans-söndag:


Den innebygde vekkerklokka vekket meg nok en gang kvart over syv, men hodet mitt erklærte at det ikke helt var på tide å stå opp.
En del timer ble brukt foran tittekassa, før jeg gjorde noe produktivt. Som å bore hull i cirkuskorker og inntørkede kastanjer. Eller legge inn musikk på mp3spilleren. Eller rydde. Eller drikke kakao fra Beatles-koppen og synge en sang om ei jente som blunker og smiler lett.



the circus and the crew


well they're just passing through


making sure the merry still goes round


but it's a long, long, long way down







*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

sympatiske fisk