fredag 9. mai 2008

å spise muffins til middag

Siden jeg i det siste har hatt bursdag, har mamma hatt et svare strev med å bake kaker til alle døgnets tider. På selve dagen min bakte hun lys brownies tidlig på morgenen. I går stod jeg og så på da hun rørte sammen bunnen til en nøttekake. Og da jeg kom ned til frokost i dag stod det søren meg en brownies og stekte inne i ovnen. Vel hjemme fra skolen er det bare å sette i gang og lage muffins, lyse og brune. Og så må vi ikke glemme å pynte fruktkaken. Jordbær, banan, mango, kiwi, druer og bjørnebær strategisk plassert på kremen.

En attenårsbursdag med familie og familievenner er etter min erfaring morsom. Man ler og hygger seg, ser igjen folk man ikke har sett på en stund og spiser for det meste kake. Men gavene, de har jeg liten begeistring for. Konvolutter. Konvolutt etter konvolutt (kremt, det var vel strengt tatt ikke så mange) med penger. Joda, penger er kjekt å ha det, men jeg ville ha pakker å pakke opp! Etter å ha sett min mor svare på telefoner og se på ønskelisten min, trodde jeg at kanskje noen ville kjøpe noe jeg ønsket meg (eller trengte, jeg er tilhenger av å ønske seg ting man trenger). Jo, jeg fikk en cd, av Something Sally (som jeg sitter og hører på nå, og prøver å vurdere så smått. Konklusjonen så langt er at jeg liker Urørt-versjonene av sangene best).

Dagens store spørsmål;
Hva skal jeg gjøre med alle pengene? (Har talt dem, 3800 norske kroner.)

Jeg kan; A) spare dem, og kanskje kjøpe noe nyttig for dem senere (feks symaskin eller noe i sommerferien) eller B) bruke de på ting som kjoler, skjørt og piercinger. Det tredje alternativet er C) bruke noe, spare noe. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Får lettere angst av å tenke på at jeg har så mange penger og ikke vet konkret hva jeg skal gjøre med dem. Hjelphjelphjelp.

Siden det er vår og kjempefint vær, tok jeg like gjerne et bilde av forglemmegeien i hagen og mine superlekre bein under den nye kjolen min fra Hennes & Mauritz.











Til slutt kommer selskapsantrekket, kjole som jeg har arvet av
Marte (kommer av uforklarlige grunner fra BikBok. Det syns ikke på bildet, men den har mellomstore omriss i turkis av forskjellige blomster), skjorte jeg har arvet av pappa (som Lucy har skrevet "EN" på. Så godt som alle spør meg om hva det står for. Fordi jeg er numero uno, derfor.), perlekjede jeg fikk til konfirmasjonen og kjede av dueringer formet som stjerner og hjerter.


Håper folk fortsatt leser lange blogger.

2 kommentarer:

  1. What ej pritti blogg! Og ja, jeg skulle også lagt ved bilder som jeg tok...OM JEG HADDE HATT ET KAMERA!

    Og btw kan du spare på pengene og gi dem til meg om ett år når jeg skal søke meg inn på BI :D:D:D

    SvarSlett
  2. Nei Ragnhild! Skal du på BI? Da får vi jo ikke møtt hverandre når jeg svever oppi lufta fordi jeg er en freakings lettvekter risteåp (Y)

    Ja! Camilla, her stråler det jo moteblogg, så fantastisk! Haha, "Sidne jeg i det siste har hatt bursdag?" HAHA! skikkelig morsomt, JA til lange blogger, og så flotte bilder ((:

    Syns du kan bruke pengene til grenlandsekspressen slik at du og græggi kan feriere hos meg igjen i sommer, moahaha.

    SvarSlett

sympatiske fisk